وبلاگ

معايب و مزيتهاي انواع پرده

معرفی انواع پرده و معايب ومزيت پرده ها

در اين صفحه قصد معرفي اجمالي معايب و مزيتهاي انواع پرده هايي كه بيشتر در بازار رايج است را براي شما دوستان عزيز داريم.

مقايسه پرده زبرا با ديگر پرده ها

پرده هاي شيد رول معمولا براي استفاده در مغازه ها و يا اتاق خواب به عنوان نمايش عكس ويا برند فروشگاه استفاده ميشود و نقش جلوگيري از نور آفتاب را هم دارد.

 پرده زبرا بدليل تنوع رنگ و لايه هاي متفاوت رنگ در يك درگاه پرده، از زيبايي خاصي برخوردار است و اگر در هنگام انتخاب اين نوع پرده ، همخواني آن با رنگ ديوار و اساسيه محيط و هارموني رنگها رعايت شود زيبايي خاصي به محل كار شما ويا خانه شما ميدهد. و روش استفاده اين نوع پرده بسيار راحت و كم استهلاك است.

معايب پرده زبرا

براي تميز كردن پرده زبرا بايد قطعات از هم باز شود واين باز كردن وبستن ممكن است خارج از عهده عده اي باشد و در اين فرآيند باز وبسته كردن به قطعات آن آسيب وارد شود.

  ويدئو مونتاژگيربكس زبرا

باز كردن و شستشوي پرده زبرا كار ساده اي نيست و بدليل پيچيده بودن اين كار، هر كسي از عهده اين آن برنمي آيد و بهترين كار تميز كردن اين پرده در جاي خودش است تا به آهار پرده  نيز آسيب كمتري وارد شود.

در غير اينصورت بايد به افراد متخصص مراجعه كنيد.

يكي ديگر از مشكلات استفاده از پرده زبرا كه شايد در ظاهر مهم نباشد اين هست كه براي كنار زدن پرده و ديدن محيط بيرون از پنجره بايد كل پرده را بالا برد و نميتوانيم با كنار زدن قسمتي از پرده بيرون را ديد.

دليل خرابي پرده زبرا

زنجير خراب گيربكس

دليل عمده خرابي در پرده هاي زيرا وشيد ايراد در گيربكس يا همان مكانيزم آن ميباشد كه بدليل مستهلک شدن گيربكس يا متناسب نبودن گيربكس با وزن پارچه پرده معمولا اين مشكل بوجود مي آيد كه با تعويض اين قطعه مشكل برطرف مي شود.

اما در مدلهاي قديمي تر كه سايز مكانيزم آنها در بازار موجود نميباشد،نياز به تعويض لوله نيز مي باشد.

دليل ديگر تعميرات و خرابي در اين نوع پرده ايراد در زنجير بالابر اين اين نوع پرده مي باشد كه بدليل وزن بالاي پرده به مرور زمان اين زنجير يا پاره شده و يا ساچمه هاي آن خرد ميشوند و در پرده هاي قديمي اين امكان وجود دارد كه تنها بدليل نبود مدل زنجير نياز به تعويض كل قطعات پرده باشد.


مزيت پرده كركره فلزی و چوبی به ديگر پرده ها

پرده كركره يكي از پرده هاي فلزي قديمي است كه در قديم كمتر در خانه از اين پرده استفاده مي شد اما چند سالي است كه با تنوع رنگ و ظرافت بيشتر، اين پرده مهمان خانه هاي ما شده است و معمولا در آشپزخانه و يا اتاق خواب از اين نوع پرده استفاده ميشود.

كركره تمام چوب

اين پرده از ظرافت خاصي برخوردار است و در مدل آلومنيومي، كل اين مجموعه داراي وزن كمي است و گردگيري و نصب اين پرده بسيا راحت انجام ميشود. اين پرده بهترين بازده ای در جلوگيري از نور و ايجاد سايه را داراست.

معايب پرده كركره

در مدلهاي فلزي اين پرده، باد و ضربه پنجره يا گير كردن اين پرده بين پنجره باعث آسيب اين پرده ميشود و براحتي خم شده و يا رنگ آن از بين ميرود.

دليل خرابي پرده كركره

اين نوع پرده قابليت دو حركت سايه روشن و بالا و پايين مي باشد كه ممكن است در هر دو مكانيزم آن مشكلاتي بوجود بيايد و در بعضي مواقع با روغن كاري مناسب و تميز كردن گرد وغبار قطعات،ايرادات قابل حل است ولي در صورت مشكلات اساسي بايد به متخصص و كارگاه رجوع شود.


مزيتهاي پرده لوردراپه 

يكي از پرده هايي كه به راحتي امكان باز كردن و تميز كردن آن وجود دارد، پرده هاي لوردراپه است و براي تميز كردن پرده عمودي نيازي به باز كردن ريل اين پرده نيست و در روزهاي آينده روش شستشوي پرده لوردراپه را با توضيح كامل در سايت قرار ميدهيم.

معايب پرده لوردراپه يا پرده عمودي

اين پرده از ظرافت زيادي برخوردار نيست به همين جهت بعد از مدتي استفاده از آن لايه هاي نوار بخوبي روي هم  قرار نميگيرد و براي جلوگيري از نور كارايي خود را از دست ميدهد علي الخصوص اگر روش صحيح باز وبسته كردن آنرا ندانيم و به دلايلي كه در بالا ذكر شد اين پرده جديدا بندرت در خانه استفاده مي شود.

پرده لوردراپه يا عمودي

دليل خرابي پرده عمودي

اين نوع پرده از قسمتهاي متحرك زيادي تشكيل شده و به همين دليل زود تر از همه پرده ها نياز به تعمير پيدا ميكند.

لوازم پرده لوردراپه

درقسمت پاييني اين پرده كه شامل وزنه و زنجير ميباشد، قطعات در صورت خرابي قابل تعويض است اما قطعاتي كه در بالاي ريل پرده (تراك و گيربكس ) نصب شده در صورت خراب شدن فقط ب كمك متخصص و دستگاه در كارگاه قابل تعمير ميباشد.

معایب پرده شب و روز

یکی از بزرگترین معایب پرده شب و روز یا همان پرده دو مکانیزم، عدم سایه روشن شدن و تنظیم نور این نوع پرده می باشد.

همینطور که در فیلم زیر مشاهده میکنید، محیط با استفاده از این پرده یا از نور شدید برخوردار است یا کاملا سایه و تاریک است.

مشکل بعدی این مدل پرده، هزینه بالا و قیمت آن نسبت به دیگر پرده ها است،  در بعضی از مدلها که حتی از کیفیت پائین تری نسبت به پرده زبرا برخوردار است ولی به نسبت مبلغ بالایی باید برای این پرده بايد پرداخت کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =